TOP KOMPANIJA u Americi. Pregled najinspirativnijih. Upućeni znaju da USA ima divnu korporativnu tradiciju, o kojoj mi možemo maštati. Samo jaka privreda stvara džinove. Rovareći po podacima, podsetio sam se finansijske snage svake od tih kompanija, koja je tolika da se samo kroz jedan letimičan pogled - zaprepastite. Kompanije(ponaosob) koje su naniže izlistirane, obrnu više keša nego cela naša država što ima u deviznim rezervama ili u poređenju sa budžetom Srbije toliko su superiorne da nam ne preostaje ništa osim konstatacije da smo mali, svidelo se to nekome ili ne. Mnoge proizvode i usluge ''inspirativnih'': koristimo, koristićemo i koristili smo. To su organizacije koje stvaraju vrednost. Uništenje jedne značilo bi neminovno bankrotstvo mnogih zemalja, zbog interkontinentalnih poslovnih operacija i važnosti u državama u kojima su locirane. Pokušao sam da onima koji prate ovaj blog, a maštaju da jednog dana i sami budu deo ''najinspirativnijeg'' sistema u mnogome olakšam,oko pretrage podataka. Moja želja je da ovaj tekst bude neka vrsta VAŠEG podsetnika. Ovih 25 brendova imaju svoju tradiciju(prošlost), sadašnjost i svetlu budućnost..
Ameri, dakle, istraživali porodice, hteli da čuju odgovor na pitanje : ''Ko je najinspirativniji ''.
Ono što mi je zapalo za oči : većina brendova na listi 25 je iz trgovine ili oblasti vezanih za trgovinu(prateće) uz usluge neophode komforu kojim bi se ona olakšala, sve to 'upakovano' za upotrebu jedne klasične(prosečne) američke porodice sa primesama online i ICT-a. Što se kaže, ono s čim porodičan čovek dnevno najčešće dolazi u dodir. Emocije su progovorile. Dokaz da je reč o klasičnom potrošačkom društvu. Svako mora da pojede,da se obuče, da opere ruke, da se oseća prijatno u ergonomski dizajniranoj kancelariji, telefonira, odveze na posao i doveze sa posla, pokupi dete iz škole, pokloni mu neku igračku, u slobodno vreme bude na rekreaciju u kvalitetnoj trenerci i patikama, pogleda pred spavanje TV... sve vezano za porodicu i njega lično. To najviše inspiriše prosečnog stanovnika USA. Opis porodičnih vrednosti i potreba. Postoji mnogo drugih jakih kompanija iz različitih oblasti koje se nisu našle svoje mesto na TOP 25, jer ove prosto razgaljuju. Dominiraju dakle OSNOVNE potrebe. Obratiti pažnju na metodologiju koja je korištena na samom kraju teksta !!!
Kod nas bi bilo možda ovako:) : Vodovod : razlog zbog koga stimulativno deluje -malo radiš, izmisle ti radno mesto, a onda mnogo primaš . EPS - prenatrpani ljudi gomilama neplaćenih računa, pa vele : nek samo pokušaju da isključe - obračun sleduje. Ja pre 2 dana upitah drugara Vladu kod nas koje te firme inspirišu(deluju stimulativno), a on meni : '' Baki Topčider!''-.. '' samo da pokosiš jednu turu onih svežnjeva, pa u džakovi !''...
ili interesantno opažanje moje koleginice na isto pitanje:
- '' Branko, SUD!''
- na to joj kažem:'' pa to li je bre kompanija, jbt?''
-''Nije, ali nemoj da se praviš i ti naivan : ako tamo može neko da mi nabaci stalni posao, imala bih redovnu platicu, pa bi bilo posle trudničko bolovanje, pa porodiljsko odsustvo..nije posao mnogo zahtevan, štediš sebe kao osobu Branko...''
Drastično, ali je zaista tako. Ne zameram nikome, sem DRŽAVI koja nije stvorila sistem vrednosti i težila da razvije preduzetnički duh individua. ...Oh, wait.. gde je ovde privatni sektor ????
Sve se vrti oko dolaženja do posla, kopa se nogama i rukama.Cilj opravdava sredstva. Imam utisak, da se kod nas prvo traži posao, mašta se o kancelariji snova od 4m2, pa se onda ukoliko prilike dozvoljavaju pristupa obedovanju, ako se ima para za sapunče i ličnoj higijeni.. Automobil: Da! Al' od pre 20 godina. Porodica na prvom mestu? Naravno, al šta da se radi kad se nema para za formiranje najznačajnije ćelije društva, a one formirane u a fazi rasula... Doduše nekim ljudima u Srbiji nije stran američki način razmišljanja, stil života, percepcije, stavovi i navike. Tužno za Srbiju, jer ih je malo.
Sledi,
SPISAK TOP 25, a ko može neka se poigra malo i pozabavi dubljim značenjem redosleda. Odgovor na to predstavlja ulaženje u dublju analizu psihološkog profila porodičnog Amerikanca. Redosled mnogo toga govori.Važi ovo i za nas, pa nek se neko okuša sa jednim sličnim istraživanjem.
Da vidimo koliko smo jadni !!!
Ponavljam, na kraju teksta sam predstavio i sažetak metodologije ovog izuzetno interesantnog istraživačkog poduhvata.
TOP 25 :
apple = steve jobs |
od igle do lokomotive |
2. Walmart Tajna uspešne maloprodaje je da ponudi mušterijama baš ono što im je potrebno. Zaista, ako stvari posmatrate iz ugla mušterije, jednostavno želite sve: širok asortiman proizvodai u prodaji; najniže moguće cene; satisfakciju kroz garanciju za ono što kupite; prijateljsku, zasnovanu na znanju uslugu; kvalitetan boravak; besplatan parking; prijatno iskustvo u kupovini." Sam Walton
Cilj su svi uzrasti |
3. Target 1881 rođeni Njujorčanin Džordž Draper Dejton, inače bankar i trgovac nekretninama došao je na ideju da se oproba sa svojim biznis idejama na srednjem zapadu. Posle par godina, tačnije 1902. godine u Mineapolisu kupio ''parče'' zemlje na Nicollet Avenue i formirao Dayton Dry Goods Co.- danas poznatu kao Target. Naša misija je da učinimo Target vašom željenom destinacijom na svim nivoima, isporukom izuzetnih vrednosti, uz kontinuirane inovacije, čineći gostovanje prijatnim uz doslednu primenu slogana :
Očekuj više. Plati manje, Obećanje brenda
www.google.com
4. Google šta reći za kompaniju Google? Interplanetarna popularnost. San mnogih kao idealno radno okruženje. Osnovno, bave se proivodnjom pretraživača i usavršavanjem web surfovanja, nude tržištu aplikacije za mobilne uređaje, bave se proizvodnjom API-ja za programere, čuveni je i sterilni Google +.. Poručuju da su se od samog početka usredsredili na pružanje najboljeg mogućeg korisničkog doživljaja. Trud iznad svega, samo trud, sve u cilju zadovoljenja brojne publike.
www.microsoft.com
5. Microsoft Godina 1975. označila je početak istorije, tabanje staza uspeha, širenje inovacija.Te je zapravo 19-ogodišnji i njegov ortak prodaju prvi program BASIC maloj kompaniji u Albukerkiju.Kao kompanija satkana od individualaca stvaraju vrednosni integritet, straju se o ugledu, otvorenosti prema spoljnjem svetu, teže personalnoj savršenosti, konstruktivnom samokriticizmu, samonadgradnji, uzajamnom poštovanju. O otvorenosti najbolje pokazuje i izgradnja brojnih sajtova na kojima komuniciraju sa ciljnom javnošću. Investor Relations, Corporate Citizenship, Career, For Journalists, The technical Recognition Awards, Global Diversity & Inclusion
www.amazon.com
6. Amazon Razvoj Interneta kao globalne mreže omogućio je bržu komunikaciju, multimedijalnu komunikaciju. Svakako to je ujedno označilo i do tada neviđen sistem tzv. online plaćanja, ali uvođenja novih trgovačkih formata, koji će godinama kasnije olakšavati dolaženje do određenih roba kupcima na do tada nezamisliv način. Kompanija iz Sijetla rodonačelnik e-commerca. Kompanija priznaje da je evolucijom od web lokacije do e-commerce platforme mnogim trgovcima sveta završena samo jedna era u razvoju i da je to u skladu sa korporativnim duhom koji je zapravo DNK same kompanije.
u svakoj kancelariji, pokretu, sobi, svuda |
4. Google šta reći za kompaniju Google? Interplanetarna popularnost. San mnogih kao idealno radno okruženje. Osnovno, bave se proivodnjom pretraživača i usavršavanjem web surfovanja, nude tržištu aplikacije za mobilne uređaje, bave se proizvodnjom API-ja za programere, čuveni je i sterilni Google +.. Poručuju da su se od samog početka usredsredili na pružanje najboljeg mogućeg korisničkog doživljaja. Trud iznad svega, samo trud, sve u cilju zadovoljenja brojne publike.
www.microsoft.com
Prozor u svet |
www.amazon.com
Na delu savršensrvo: kombinacija nauke, logističke prakse, trgovine, partnerstva i online poslovanja |
7. Chick-fil-A http://www.chick-fil-a.com/
8. Starbucks http://www.starbucks.com/
10. McDonald’s http://www.mcdonalds.com/us/en/home.html
11. Coca-Cola http://www.facebook.com/cocacola
12. Macy’s http://www.macys.com/
13. Costco http://www.costco.com/
14. Nike http://www.nike.com/hu/en_gb/
15. Disney http://disneyxd.disney.rs/
16. Kohl’s http://www.kohls.com/
17. Ford http://www.ford.com/
18. The Home Depot http://www.homedepot.com/
18. TOMS http://www.toms.com/international
19. jcpenney http://www.jcpenney.com/dotcom/index.jsp
20. Whole Foods Market http://www.wholefoodsmarket.com/
21. Best Buy http://www.bestbuy.com/
22. Johnson & Johnson http://www.jnj.com/connect/
23. Goodwill http://www.goodwill.org/
24. Trader Joe’s http://www.traderjoes.com/
25. Pepsi http://www.pepsi.com/
Metodologija : Istraživanje Performance Inspired agencije rađeno je kao online istraživanje gde su upitnici upućeni na adrese više od 10,000 amričkih porodica sa prihodima od 45.000$ i više, starosti 25 i više godina. Ukupno 2.175 ljudi se odazvalo istraživanju i kompletiralo odgovore za 25 top . Uzorkovanjem se bavio Survey Sampling International. Krajnji rezultat inspirativnosti podrazumevao je merenja inspirativnog domašaja i vatrenosti. Ispitanici su na početku zamoljeni da pomenu imena do 5 kompanija koje na njih deluju inspirativno. Zatim je traženo da se fokusiraju samo na one kompanije koje su po njihovom ubeđenju najinspirativnije. Da bi se zaključila lista od Top 25, svaka kompanija je rangirana rezultatom koji se dobio množenjem broja pominjanja kompanije svih ispitanika sa brojem odgovora u kojima su respondenti navodili da je ta kompanija najinspirativnija
Нема коментара:
Постави коментар