Дефинитивно нешто што ће утицати на будућност кампања. Наравно и политичких.Мој апел је усмерен на политичке странке. Политичке партије у Србији би требало да у овоме о чему доле пишем, препознају сву вредност модернизације приступа бирачима. Наравно, све захваљујући новим технологијама.
Указујем, за сада само на 2 ствари. Прва, ово је јако битно због вођења онлајн кампање у оквиру глобалног пројекта, а уз то подразумева јасније сагледавање слике популације.Оне која живи у овој Србији, нашој дивној..Више неће бити оних глупости, типа сигуран глас и тако то.На онлајн, мислим. Мораће партије максимално да се потруде да придобију пажњу, како би придобиле глас. Зрно по зрно - ПОГАЧА. Све треба бити усмерено ка његовом величанству бирачу. Он није више пуко зрно статистике.Ех, шта значи овај нет и ИТК.
Друга, никако не мање важна ствар је да су код нас политички субјекти константно у кампањи. Једно је оно званично, међутим и врапцима на грани јасно је ко' дан. Код нас кампања увелико траје од увођења вишестраначја. Према томе, задатак ће бити сложенији него што се чини. Биће потребно сазнати много више о бирачима него до сада. У ту сврху треба користити све расположиве ресурсе и треба стално истраживати и иновирати. Треба бити и свестан ризика, злоупотреба од стране конкурената :-)
У светској адвертајзинг недељи(2.октобар 2012.) компанија Гyгл (погледајте инфо за компанију) је представила нови формат оглашавања као неку врсту онлајн паноа под називом 'Лајт бокс', представљајући је као стандардну огласну јединицу која се шири у тзв.супер величину огласог платна после корисничког фокуса лебдећи курсором компјутеског миша преко појединачних 'тачака' на самом огласу уједно замењујете сам притисак кажипрста на исти. Из компаније поручују, да ће понудити оглашивачима ову врсту рекламирања, која ће омогућити плаћање од стране клијената, и то само онда када се корисник стварно ангажује, те ће оглашивачи имати обавезу на плаћање(самим тим и већу могућност да сигурно знају да је порука заинтригирала крајњег корисника - бирача) само када се оглас буде проширио, за разлику од пеј пер клик кампање. За оглашиваче ће бити јако битно, што ће се огласи дизајнирати тако да минимизирају случајне експанзије, на начин да се од самог корисника захтева да кружи мишем преко огласа пуне две секунде пре него што дође до експанзије.
Челници компаније додатно поручују, да су интерно тестирали формат огласа, и открили да та функција паметног лебдења , како је зову, елиминише скоро 100% случајних проширења и повећава ангажман за 5 до 6 пута више од стандардних, до сада познатих клик-ради-проширења огласних варијаната. Нови огласи могу да садрже различите садржаје, укључујући богатство медија попут видео садржаја, игара, фотографија, шопинг искуства, и још много тога. Огласи ће бити доступни за оглашиваче на мрежи, али из Гугла су поручули да се ради и на верзијама за мобилне.
Најављено је да се ради са неколицином јаких компанија на усавршавању огласног формата, без пружених детаља о коме је реч.
Лајт бокс ад је тек први у новој породици приказа огласа који ће омогућити оглашивачима намет само приликом корисничког ангажмана. Према информација са Гугл корпоративног блога већ је најављен новитет. На официјелном посту, такође су и неки детаљи о породици ТруВју Гугл - видео огласа(погледајте), који су слично конципирани. Апсолутно усмерени ка корисницима, пружајући већу контролу над видео огласима , такође са циљем пружања бољих резултата метрике оглашивачима. Гугл је експлицитан, чак кажу да је забележен раст купопродајног утицаја у 92 различите огласне кампање, са следећим резултатима: у просеку на сваки уложени $ 1 поврћај од продаје износи $ 1.70 - што је неупоредиво ефикасније него адвертајзинг трошак на ТВ огласе. Даље је забележено, да на ЈуТјубу и на Гуглу приликом мултимедијалног оглашавања долази до повећања посета на сајту од 36%, и повећања од 34% у потрази за брендом преко оглашивача који нуде овај формат.Ове бројке могу бити у функцији политичког маркетинга, више него јасно. Флоскула : ''Ко разуме, схваћа'' - 100% на делу.
Друга, никако не мање важна ствар је да су код нас политички субјекти константно у кампањи. Једно је оно званично, међутим и врапцима на грани јасно је ко' дан. Код нас кампања увелико траје од увођења вишестраначја. Према томе, задатак ће бити сложенији него што се чини. Биће потребно сазнати много више о бирачима него до сада. У ту сврху треба користити све расположиве ресурсе и треба стално истраживати и иновирати. Треба бити и свестан ризика, злоупотреба од стране конкурената :-)
Нема коментара:
Постави коментар