Juče, jedno za mene sasvim novo iskustvo. Podsetnik: BlogPost od juče Insajder B92 u službi PR
Kao neko ko nije klasičan bloger, imam potrebu ponekad da uključim sebe u nešto što prevazilazi okvire mog profesionalnog angažmana. Verovatno je to u skladu sa mojim psihičkim bićem.
Radeći na brokerskim poslovima, baveći se pravnim poslovima po sudu i kompanijama, menadžmentom, vođenjem kampanja, istraživanjima.. može se reći, da se sve uklapa u moj profil.
Sam tekst od juče, manje-više je prosečan, za nekog VIP blogera, sigurica je ispod proseka, ali ... dobra tema. Naravno, nije lako prepoznati temu. Ona treba da obuhvati što više publike. Izuzetno, ako je usko stručna, target su ljudi od struke i oni koji se indirektno naslanjaju na nju. To je najteži deo posla. Tekstom sam želeo da skrenem pažnju, na odsustvo dobre komunikacije ekipe 'čuvenog' serijala na Twitteru. Sa više od 2000 poseta za samo jedan dan, priznaćete tema je 'prošla'.
Win Win kombinacija : Insajder B92, Twitter i moja malenkost u konkretnom slučaju.
Dakle, posle odabira fenomenalne teme, sledi,
priča o promociji personalnog bloga u 4 koraka :
1. POSLE UKRCAVANJA NA NEKU TEMU, od značaja, PISATI o njoj, krajnje ISKRENO.
Mnogo me iznerviralo par stvari, ali ono BAŠ stvarno iznerviralo.To sam pretočio u tekst. Buru emocija. Ša' reći sem: 'sve bilo je iskreno'. Otuda i @trujem BRT , moja pretpostavka. Čovek koji je preopoznao sav raskošan talenat mog posta.:) On ga je retweet-ovao. . Usledio je tvit preporuke izvesnog @Mr_Hajd..pa još neki. Moraću ljude da častim nekom hladnom birom. Vodim ih obojicu. Drugima, neće mi zamerati, nekom drugom prilikom, inače bankrotirao bih. Tu je i dotična The Dark One da nam se pridruži. Častim i nju sa osobitim zadovoljstvom. Ovakav redosled zbog hronologije.
Poseta raste, dolazi do stagniranja, zatim opadanja posete po web analitici, onda se preduzima sledeće :
2. PODELITI TEKST SA BLOGA putem emaila, FBa, LinkedIna
, izostavio sam Google +, mada ću o njemu posebno voditi računa kako bude jačao njegov uticaj na ovim prostorima.
Poseta beleži blagi rast, zatim stagnaciju, posle nekih sat vremena opadanje:
3. Zatim ANALIZIRATI REAKCIJE ČITALACA.
Mnogi PR profesionalci, kasnije su mi šibnuli mailove, o tome kako je tema fenomenalna, kako je Insajder brend (sa čim sam posebno saglasan), te kako su omanuli u komunikaciji. To pisanim rečima saopštavam ovde javno.
Međutim, ukazali su mi na minimum još 20 trikova koje mogu crpsti, ali ne bih ovde saopštavao. :)
Poseta je u padu sve vreme, ali onda izvlačite zaključke o iskustvima i znanju PR-ovaca prijatelja, koristite preporuke ili dolazite do sopstvenih zaključaka :
4. PRESRESTI KOMUNIKACIJU ekipe (organizacije) koja je vam je osigurala temu.
Poseta beleži do kraja dana samo uzlazni trend.
Ipak sam na jedan fini način popio : mrš bre :) |
Pred sam kraj teksta, skrenuo bih pažnju da je na temu korporativnih komunikacija na tweeteru svoju reč dao Milan Jovanović (strongmen) jedan od najpopularnijih blogera u Srbiji, a sigurno najjači, tviteraš za respekt. Međutim, na sajtu B92 tog POSTA danas jednostavno NEMA!
Brankici, Mirjani i ostalim iz ekipe Insajder b92, VELIKO HVALA i konačno da odradite nešto korisno. :)
Haha... Uprpali :)
ОдговориИзбришиNa niske grane ste spali, O uticajni srpski tviterasi i blogerasi. Jos kada covek pogleda plejadu likova poput Strongmana, Istoka, Cosica i ostalih, sramota je takve ljude nazivati bilo kakvom "elitom".
ОдговориИзбришиDoslednost - nula, principijelnost - nula, skromnost - nula, spinovanje - desetka, manipulacija - desetka, egoizam - desetka
Sto se Insajdera tice, potpuno podrzavam onakav vid komunikacije kada su u pitanju zatucane budale, placeni napadi i pretnje streljanjem ili klanjem. To sto policija ne radi svoj posao i sto hapsi ljude za twitter viceve a ne za ovakve stvari, nije problem ekipe Insajdera, oni su na udaru vec godinama i potpuno je razumljivo sto su izgubili strpljenje - za one koji niti znaju sta je PR, niti zasluzuju bilo kakav kvalitetan PR, niti zasluzuju da im se uopste obracas kao normalnom ljudskom bicu.
Bitno je da ste svi zajedno ovo pokrenuli, izreklamirali i dobili jos po nekog citaoca vise, divim vam se onako, od srca.
PR profesionalci? Jel' se to neko šali?
ОдговориИзбриши