уторак, 21. фебруар 2012.

Cyber Leskovac

Odgledao sam pre tačno 5 dana spot Reformističke stranke ili  ispravnije kreativno-šaljivi pokušaj omladinaca Leskovačkog ogranka te partije da prezentuju video materijalom svoje viđenje političke realnosti i prikažu ''Grad budućnosti-Cyber Leskovac'' u samo nekoliko desetina sekundi.

Prvo, ajde par pisanih reči o tome:Šta je Reformistička stranka(Rs)? Stranka iz Niša.Po ličnom saznanju projekat koji se suprotstavlja svemu i svačemu što je Beograd ili dolazi iz prestonice.Takođe i posledica loše vlasti.Posledica 12 godina zamajavanja.Rs kao antitrendovska pojava ima lokalni karakter.Ona nalikuje i  mikro blogu-twitter-u.Samo bez željenih globalnih rezultata.Dosadašnje razmere ideje koje promovišu ljudi nosioci politike u toj partiji: bez vidljivog rezultata.Na izborima koji su i jedino merilo rezultat = statističkoj grešci.Čak i na lokalnim izborima pre 4 godine-tako blizu, a tako daleko..50-tak glasova ih je delilo do ulaska u Skupštinu Niša.Cela fora je u tome što možda birači ne prepoznaju dobre ideje ili ih prepoznaju ali sa zadrškom.Možda ostatak nije video reformiste koji bi mogli da guraju  ideje do kraja.To ćemo videti uskoro.Na izborima.Mislim da je problem  nedostatak kvalitetnijih ljudi koji bi bili predstavljeni javnosti i odradili priču do kraja.

Da li je ovo ruganje video materijalu ili je stvar u nečemu drugome?.
Kao Nišliji koji je živeo u Beogradu, nateran silom prilika da primenim na sebi frazu ''trbuhom za kruhom'', uvideo sam neke  stvari na svojoj koži.Hteli to da priznamo ili ne stvar je jednostavna.Beograd nudi veće mogućnosti.Veća konkurencija, veća dominacija, više šansi za posao,za mnoge druge stvari...Silinom sličnih prilika bivam ''deportovan'' nazad.Sada sam na polaznoj tački.U našem i mom Nišu.Meni je savršeno jasno, možda jasnije nego mojim dragim Nišlijama koliko smo mi  ispod Beograda.Kaskamo.Ko' da nam treba svetlosna brzina da dosegnemo ovo što danas predstavlja glavni grad.Zbog toga Leskovčanima treba čestitati.Oni su ih zainteresovali.Kakve veze ima Niš sa Leskovcem?Gegrafska blizina, mentalitet ljudi, dobar roštilj, specifičnost u izgovoru reči...Spot je delo Leskovčana(a oni delo Leskovca u kome caruje dobra klopa), a kritike su upućene Nišu gde je i sedište Rs.Niš je stao u odbranu svoje filijale.A Beograd?Simbol centralizma.Niš i Leskovac zdušno u borbi za ''vratite nam naše ili se svi  selimo u centralizam''.
Kako je sve počelo:

O SPOTU
Pre par dana izašao je text u ''Blic-u'':Odiseja u Leskovcu.
Lavina reakcija.Odmah uskaču u čamac i druge dnevne novine, a zatim i čitava salva  prepucavanja sa RS preko globalne mreže.Ja sam kriv, oni su krivi, mi nismo krivi, svi smo krivi..Puno optužbi.
A sam spot: nekima se dopada, nekima ne.   Reakcija na video:BINGO!

Vizualizacija i tehnički izvedba ::     Spot treba podeliti u 2 celine.
Prvi deo:
            na nakaradno-narandžastoj podlozi bez korektnog 'aligmenta' postavljeno je 1 od 2 pitanja.To je uvodni deo spota(kako neki kažu: šale klinaca). Uvertiru u vidu pitanja poput praistorijskih nemaštovitih slide show prezentacija,zamenjuju slike leskovačke svakodnevice, koje pokazuju sav očaj Leskovca.Prikazuje se sadašnji trenutak grada koji propada, koji se mnogima ne dopada  u arhitektonskom smislu, ni kao life style momenat.Čemer i jad, kako Leskovca tako i omladinske video produkcije.

Drugi deo:
           opet nakaradno-narandžasta podloga sa pitanjem koje je i poruka biračima, na mutnoj površini prikazana je sekvenca  filma''Beyond 2000'' uz neubedljivu(zastarelu) muzičku potporu odgovor predstavljen robotima baby siterkama, hi-tech zgradurinama...tako omladina vidi ''Star trek'' Leskovac.To je grad budućnosti.Neko će reći šala..U svakoj šali ima zbilje.Ali ovde je stvarno reč o šali, jer nema toga ko bi pomislio da paprike i gurmanska mogu da budu zamenjeni nekim instant varijantama, a krševi od kola letećim tanjirima.Tamo čak 1/3 domaćinstava nema priključak na fiksnu, pa tu je i očajna komunalna infrastruktura, oronule fasade...Možda je bolje da su sami snimili ''Beyond 4000''.O zaštiti autorskih prava ne bih ovom prilikom.

 Vreme :
           klincu na windows movie maker-u bi trebalo par fortografija i jedna dodatna aplikacija uz 30 minuta za stolom svog kućnog desktop ''ljubimca''.Totalno u skladu sa tim je po mom proračunu i vreme utrošeno od strane LE omladinaca.

Efekti:
----Online:Spot se mnogima nije dopao, ali je taboo razbijen.Prikazan u nekoliko dana 30000 puta...Ako je već stvoren za 30 min. cilj je davno prevaziđen.Siguran korak.Neće Reformistička stranka da doživi interplanetarnu popularnost jednog ''Davida Backama'', ali SEE region je zadovoljan.Stvoren je lider na Balkanu.

----Politički:Ovo bacanje online udice i katapultiranje šamara u obraz političkim protivnicima je vrhunac inicijacije jedne marketing kampanje.Neoriginalnost spojena površnošću, sa preko 30.000 pregleda na ''YouTube-u''-za samo 5 dana!!!!.Rezultat vredan poštovanja.Dokaz legitimiteta.

----Komentari(vox populi, vox dei):Na smenu, ko' rad u šihtama:pozitivni,pa negativni.Nema zlatne sredine.Počev od: 'Ovo je vređanje inteligencije...'.'Pokušaj pridobijanja novih birača...'..'leteći roštilj'.'Glasam za reformiste'..Razvila se cela priča o tome.Likely voters su ovog puta zaobiđeni.Svojevrsni CtoC marketing.

Ipak ovo nije priča o letećim tanjirima, veštačkoj inteligenciji robota koji ljuljaju decu...
Rekao bih da je ovo priča o decentralizaciji i dekoncentraciji vlasti.Iz ugla onih koji se tih pojava plaše i onih koji bi da te pojave stvarno zažive.Probijena je prva barijera, a da možda  nikome nije bila namera...Trash je izazvao akciju.Viral.To je i dokaz da kampanje ne moraju da budu skupe.Ovo je pravi internet meme(mim).Duh lokala se osetio na globalu.''Niški'' Leskovčani su sada postavili pravi zadatak svim  partijama!

Za sve ljubitelje kvalitetnog video sadržaja na''YouTube-u'' koji nisu pogledali  Cyber Leskovac, adresa je : http://www.youtube.com/watch?v=Ww7iNT5Sc1U    UŽIVAJTE!!!

Нема коментара:

Постави коментар