уторак, 6. март 2012.

Правници-опрез!Клијент на путу

Однос клијента и правника(можемо га крстити са ''адвокат'', ''правник са положеним или без положеног правосудног'', или већ нешто треће)је за посао од елементарног значаја.Ту почињемо причицу о ефикасности и ефективности.Нарочито у приватном бизнису пословни људи знају колико је тешко придобити клијента, потрошача, уживаоца неког добра...Есенцијално смо прогурали.Тешком муком смо добили посао, стекли заправо клијента.То је права правцата вага!Клацкалица!Сада чврсто стоји поред нас.На тренутак клијент је ту, један тас је однео превагу и то онај који нам више одговара.Међутим, дешава се да ствари крену по злу.Клијент је напрасно нестао.Од чега то зависи?

Свакако:

  • Будимо тачни.Клијентово време је невероватно драгоцено.
Никако:Ма нема везе неће да се наљути ако касним којих десетак минута.
Свакако:
  • Учинимо  клијента важним, нека стекне утисак да је центар наше пажње.Никада не би требало да показујемо колико смо заузети другим стварима или пословима, већ нека буде изненађен ажурношћу, никада не би требало да му одоговоримо на клијентово питање када ће посао бити решен : твој посао мора да причека, јер радим неки други''.
Никако : Овај није нека муштерија.
Свакако:
  • Одговоримо на телефонски позив промптно.Ту се крију и неке од највећих замерки клијената...Ако имамо још и секретарицу, па је учимо да лаже за нас, па својим љубазним гласом преко телефона одговори клијенту.:Шеф ће бити слободан у 16х, а Ви ћете бити први кога ће назвати, док сам у међувремену ја на располагању? Свакако, учтив глас секретарице и гнусна лаж чине да ствари буду компликованије него што јесу.Она је уградила велика очекивања у клијентов психички склоп.Боље, исрено отказати сусрет или шта већ, него изневерити превелика очекивања.
Никако . Не терајмо друге да чине другима, оно што не би волели да се нама дешава.
Свакако:
  • Не дозволимо да клијент чека, нађимо му занимацију.Можда се деси да каснимо, или имамо у току разговор са неким у својој канцеларији.Клијент је пред вратима.Нађимо начина да му олакшамо чекање.Обезбедимо му седалну површину, можда и неко освежење.
Никако : Не смемо да дозволимо да човек - 1)стоји, можда ће потрајати 2) да блеји у плафон(пружимо му неку новиницу, часопис)
Свакако:
  • Употребимо језик бизниса у комуникацији са њим.Ако је пословна особа преко пута нас, користимо у разговору језик клијента.Дакле, правници моји не ломатајте језик сувопарном правном терминологијом, већ научите језик клијента.Како га савладати?-Учењем наравно.Где?-Уличарањем, праћењем вести, пословне терминологије,посетама пијаци...
Никако : нећемо да се користимо правним терминима искључиво, јер убијају комуникацију и воде у конфузију.Покажимо шири дијапазон вокабулара.Морамо то што кажемо да разумемо.Ако је клијент на ''локалном нивоу'', делујмо ко' ''локалци''.
Свакако:
  • Да нотификујемо, битно је сетити се имена и памтити их.У некој шетњи по клијентовим постројењима, или породичној кући..Покушајмо да памтимо сва имена : запослених(референата, менаџера, портира..), клијентових родитеља, деце, кућних љубимаца..То помаже општој позитивној атмосфери и зближавању.Помаже нама.
Никако : Поткрала нам се грешка.Па Јанка зовемо Марко, а Весну Бојаном.Промашили смо у реалности ''легитимацију''.
Свакако:
  • На позив клијента одоговоримо-потврдно.Посетимо круг фабрике, разговарајмо са запосленима, покушајмо да сазнамо што више ствари за клијентов примарни бизнис.
Никако : Ми клијенту: Је ли шефе:Ти овде правиш конзерве?Клијент нама::Не!А ко сте Ви?
Свакако:
  • Добре вести саопштавамо - лично.Нека нас не мрзи, да се прошетамо ако смо закључили неки добар дил на ноге клијенту.Упалимо кола, па правац клијентова канцеларија.Ако их немамо или су у квару - искористимо све благодети јавног превоза или проверимо пешице у каквој смо кондицији.
Никако : Шибамо електронску, цепамо се телефонским позивима...или чекамо да нас позове да саопштимо.
Свакако:
  • Нашем клијенту се ближи рођендан?Седиште фирме се сели?Годишњица?Поменимо, честитајмо и поделимо успех са њим!
Никако : Фирма коју заступамо је на Булевару, па сада Дуваништу, а ми баш ко у инат па на Булевар.


АЛИ......опет то али....и стално то али...У Нишу је СВАКАКО заправо НИКАКО, а НИКАКО =СВАКАКО!

И какве ово везе има са називом блога ''Локални избори у Нишу''????????


Мислимо о томе

Нема коментара:

Постави коментар