четвртак, 4. август 2016.

IMA NADE

Do pre samo godinu dana moj, odnosno naš grad Niš ( ovo se odnosi na sve nas koji živimo u Nišu i volimo Niš ) nije imao svetlu perspektivu.

Prošlogodišnji Sajam turizma u Nišu na kome je predstavljeno uvođenje
dve linije do Malmea i Bazela iz Niša.
Sada se može leteti do devet evropskih destinacija
Da krenem redom.
Nekoliko godina unazad uvideo sam neverovatnu priliku za Niš i Nišlije u Milanskom ediktu. Svojevrsna turistička atrakciji. Mnogo je buke bilo , raznih negodovanja, čak i podsmeha koje je izazvala ova celogodišnja divna manifestacija, koja je ipak poslužila svrsi. Promocija grada rođenja Svetog cara Konstantina.To je olakšalo kasniji period. 
Svi su pričali, ekonomski eksperti sa nacionalnog nivoa, mnogobrojni političari, kako niški tako i beogradski, i šire da bez investicija velikih kompanija nema mogućnosti da se Niš izbavi iz krize. Generalno sam saglasan, ali to je u datim uslovima nerealan pogled.

Advokat Srđan Aleksić tokom boravka u USA
sa autorom svetskog bestselera
U najkraćem pojasniću zbog čega. Prvo, nismo imali kvalitetan zakonodavni i institucionalni okvir (to je ono što je bilo do države, koja krajem 2015.godine donosi sve neophodne zakone), zatim mi kao lokalna samouprava nismo stvorili dovoljno adekvatan i atraktivan ambijent za privlačenje stranih investicija (tu mislim na nerešene imovinsko-pravne odnose, nedostatak infrastrukture, neadekvatnu plansku dokumentacijunepostojanje strateškog pravca privlačenja investicija, ali ni personalne potencijale )  Da sam u pravu 100% mogu da, mada možda zvuči pretenciozno, posvedočim na osnovu primera advokata Srđana Aleksića. Gospodin Aleksić je postao član NAR, globalne svetske mreže profesionalaca u oblasti investicionih nekretnina.. nekim čudom, dok je poštovani gospodin Aleksić boravio u USA tokom prošle godine, verovatno greškom prosledio mi je pristupni kod baze ponude i tražnje za investicijama. Ja k’o ja, nisam mogao odoleti i registrovao sam se i jedno vreme imao pristup tom jako interesantnom direktorijumu. Veoma nalik na svetske berze. (iz perioda dok sam bio broker ceo sistem podseća na all in one BeoKlijent, BeoKliring, i Belex TP, uz BackOffice) Zatim sam se zaprepastio koliko su pojedine kompanije sa raznorodnim portfoliima rigorozne prilikom penetracije na pojedina tržišta, odn. shvatio sam da su brutalni uslovi koje lokalne samouprave moraju da ispunjavaju da bi zaintrigirale ozbiljne igrače. Sa time ćemo se ćerati još. Bitno je da se krene.


Uroš Parlić - poletanje prvog aviona kompanije WizzAir
sa niškog aerodroma ''CarKonstantin''
Trenutne mogućnosti su nam TURIZAM. Prošle godine besomučno smo pokušavali, gospodin Srđan Aleksić, ekipa ljudi uz njega i ja da zaintrigiramo pojedine ljude sa pričom o tome da je ulaganje u hotele Nais, Ambasador, Ozren i Partizan dobra stvar. U prilog tome govore  dobre informacije o turističkoj potrošnji. Nema tu mnogo filozofije, recept za uspešnost je dovesti Uroša Parlića na odgovarajuće mesto, čoveka koji zna kako i koji  je na krilima državne podrške i ličnih kompetencija poentirao u korist našeg grada.Zadovoljstvo je svih. Njemu dugujemo mnogo, a da nismo svesni koliko, što je čest slučaj ovde u nas Nišlija. Dodatno, gospodin Parlić je omogućio revitalizaciju niškog aerodroma Car Konstantin. Kako? Tako što je stupio u kontakt sa direktorom operacija WizzAir za istočnu Evropu,  bio dopadljiv i prihvatljiv čoveku, ulio mu poverenje, kasnije sa određenim ljudima iz Niša to  ukazano poverenje potvrdio i mi danas imamo sasvim, za mnoge neočekivanu sliku – PROCVAT AREDOROMA u Nišu. A, zamislimo da nije bilo Uroša Parlića? Ne bi se dogodio KASNIJE NI RyanAir, ni bilo šta drugo. Iskren da budem, to NEŠTO u gospodinu Parliću  prepoznao je i prethodni gradonačelnik Niša.



Uskoro se kreće sa obnovom hotela Nais i Ambasador, dva  hotela koji su naišli na svoje kupce. Bitno je da će centar grada zablistati iduće godine, da nam centar neće odlikovati ruina, i da će se adaptirati simbol Niša -Ambasador. O autoputu i mogućnostima da se putnici okrepe, odmore od puta kada proradi Nais, izlišno je govoriti. To su sve odlične pretpostavke za novo gradsko rukovodstvo, koje sada treba značajnije da se pozabavi zoniranjem industrijskih celina, obezbeđivanjem sredstava za infrastrukturno opremanje parcela na kojima će u izvesnom periodu da budu kako strani tako i domaći investitori, što će značiti i više poslovnih prilika našim sugrađanima.

Нема коментара:

Постави коментар