четвртак, 22. јануар 2015.

Amitz vs. Banozio - ONLINE INTERVJU



Danas obelodanjujem  sledećeg ,,protivnika’’i intervju sa ,,protivnikom’’. ( Moram priznati da je To,,protivnik'' u startu  spazio Torbica, i na nekom od sledećih postova, otkriću  zbog čega To famozno ,,Vs.’’, pa deluje ljudima kao da smo protvnici - moji sagovornici i ja. Što naravno nije slučaj. ) 

A protivnik mi je


Milan Kamponeski. Najčitaniji bloger Srbije. Poznatiji kao Amitz Dulniker po pseudonimu preuzetom od glavnog lika romana ,, Lisac u kokošinjcu’’ jevrejskog pisca  Ephraim Kishon-a. Mnogo je mojih prijatelja, koji su na nekom iventu prepričavali blog postove ovog nesvakidašnjeg blogera. Često mi se dešavalo u situaciji kad mi je majka neraspoložena, a da bih je oraspoložio, da pročitam ja njoj lepo Amitza i onda da se zajedno kidamo od smeha. Smeh je lek za dušu, definitivno.  Jedno je ipak sigurno, koliko god da ti tekstovi delovali satirično, ili bili  prožeti humoreskom, definitivno oni nose u sebi ozbiljnu poruku. Moje skromno mišljenje uz utisak je da veliki broj čitalaca voli da čita Amitza, ali da nikada  iz toga ne izvuče pravu poruku autora, ili pre svega životnu pouku.  Utisak me retko vara, i mislim da je moje razmišljanje ispravno -  POVRŠNOST KAO STANJE SRBIJE.

Društvene negativnosti i načini na koji se treba boriti protiv njih, sa sumnjivim i krajnje neizvesnim ishodom te borbe, otpor svemu nepoželjnom kroz ekstravagantni pristup,   to vam je na ovom ogromnom našem elektronskom nebu taj internet kutak koji slobodno mogu da nazovem – Amitz Dulniker. I vredi. Baš vredi biti u tom kutku.

SLEDI INTERVJU

Banozio : Vodi se burna polemika na netu na temu populrnosti i uticaja, šta misliš?

Amitz : Pa to realno ne ide jedno bez drugog, što si popularniji to je šansa da imaš veći uticaj. Pitanje je samo kako si stekao popularnost i zašto te ljudi prate? Na primer, ako si starleta i popularan si zato što se slikaš go ili polugo, jasno da te ljudi neće uzimati za ozbiljno kad pišeš ili govoriš o stanju u državi. Ako si popularan kao modni bloger jasno je da ćeš imati uticaj na modne tokove i lajfstajl, ako si popularan kao politički Ili društveni aktivista sigurno je da te ljudi neće slušati šta da obuku tog jutra, ali će pratiti političku situaciju kroz tvoje stavove. Problem kod nas je što je previše onih čija je popularnost proizvod dokolice, a ne nekog važnog ili bar zanimljivog znanja ili veštine. Tako se kod nas nagomilalo suviše “uticajnih” koji su jednostavno samo mnogo prisutni u “klaudu”.

Banozio : Ne znam da li si svestan, a mislim da jesi, koliko te ljudi čitaju u Nišu?
Amitz : Nisam, časna reč, ne samo za Niš, nego uopšte mi nije jasno da li me i koliko ljudi čitaju. Čak mislim da mi nismo sposobni da odredimo nečiju stvarno popularnost bez brojki.

Banozio : Borba sa vetrenjačama ili Pay Pal u potpunosti ?
Amitz :Pejpal je jednostavna priča, srpska privreda još uvek dobrim delom leži na doznakama koje naši ljudi šalju iz inostranstva. Pejpal bi skratio vrlo lep profit koji naše banke ostvaruju od tih uplata I isplata. Kad se taj lobi razbije, biće I Pejpala. No Pejpal nije jedina takva stavka ili servis koji bi olakšao život I rad u Srbiji, a koji neko od političara, tajkuna ili banaka blokira.

Banozio : Pitao sam i Torbicu, aj i tebe da pitam : Srbija za 10.godina?
Amitz :Odgovor na ovo pitanje je ko scenario za apokaliptični film. Ono što je sigurno da ako pod hitno nešto ne preduzmemo od Srbije neće ostati kamen na kamenu za deset, petnaest godina. Naravno taj process propadanja i rastakanja Srbije traje, pa ga mi ne vidimo golim okom, ali evo pre neki dan sam napisao blogpost o Evroviziji koja je održana u Zagrebu 1990. Tada smo Evropa i mi bili na korak jedni od drugih, sada smo na kolenima pred Evropom, udaljeni, čini mi se decenijama jedni od drugih. I što je najgore od svega, ma kako se kao svi nešto zalagali za evropske vrednosti I standarde, mi i dalje idemo istim pravcem kojim smo krenuli devedesetih. Suština je da se osvesti i probudi ovaj narod, a ne da se donose besmislena slova na papiru koja padaju u vodu prvi put kad neko pokuša da ih primeni u praksi.

Banozio : Kako vidiš moje sugrađane Nišlije?
Amitz :Isto kao i sve druge ljude na Balkanu, iscrpljene životom u ovakvom društvu, bez perspektive, ideje i pravde.

Banozio : Zamisli, pružila ti se prilika da radiš na projektu brendiranja Niša, šta bi uradio?
Amitz :Nisam nikad razmišljao o tome, mislim da nije stvar u brendiranju, jer pravljenje brenda podrazumeva da imaš proizvod, a mi u Srbiji nismo neki posebano vredan proizvod. Mi furamo imidž nekih nabeđenih veličina, a svesni smo da nismo u stanju da dovedemo sopstvenu državu u red… ma ne državu, mi nismo sposobni da dovedemo mesnu zajednicu  u red, a kamoli državu. Ovde je potrebna promena svesti, način obrazovanja, produhovljenje naroda, osposbljavanje za snalaženje u 21. veku. Dok ne dođe do toga svako brendiranje bilo kog grada ili države je besmisleno. Naravno osim onog ponižavajućeg brendiranja tipa, dođite u Beograd da se napijete i jebete lepe devojke za sitne pare.

Banozio : Imaš li ,,omiljene blogere, ili tviteraše''?
Amitz :Na netu najčešće čitam ono što mi izađe u njuzfidu na Fejsu, Ciljano idem da vidim šta novo piše Ivan Tokin, Staša Vukadinović, Dežulović, Ognjen Šestić, Lambros, ekipa sa Tarzanije (Frenki, Blekhol..), ima dobrih priča na VICE, naročito Galebovih, čitam uvek šta novo istražuje CINS. Od tviteraša najviše gotivim Slobu Miloševića, Tibora Jonu, Preduhitrivača, Nemanju Tasića, opet Ognjena Šestića, pratim Mudrolije, one su kao generator dobrih i zabavnih tvitova.. Istok u poslednjih godinu dana na svom Fejsbuk profilu postavlja mnogo zanimljivih informacija i zanimljivosti, napravio je kao svoj mali Zabavnik I to je jako kul.

Banozio : Kako opisuješ stvarnu moć društvenih mreža?
Amitz :Nema je, mada ne zbog toga što društvene mreže nisu dobra platforma, nego zato što ljudi u sebi ne nose nikakvu moć. Toliko je nekih usiljenih akcija i stavova iza kojih duva promaja ili neki jeftin oportunizam, da sam sve ozbiljnije zabrinut za šansu da se ovde nešto ikad promeni. Kad govorimo o politici to je sve ono „Kako mali Perica zamišlja politiku“, od najnebitnijih, do faca koje su u nekoj vlasti. Iskreno sve me više plaše organizovane internet grupacija koje se bave različitim korekcijama političkih stavova u smislu „govora mržnje“ demokratije, ljudskih prava i sličnog. Oni su sposbni da u svemu što kažete nađu neki kontekst „mržnje“ i korupcije, a onda će vas progoniti, kao što nasilni maloletnici progone svoje neprilagođene vršnjake dok se ovi ne ubiju. Iskreno nekolicini histerika bih zabranio da koriste društvene mreže osim u smislu gledanja i praćenja onoga šta drugi imaju da kažu.  

Banozio : Koji   su ti najdraži blog postovi ?
Amitz :Oni koje pročitam posle pola godine, ili godinu dve I umrem od smeha. Obično su to oni u kojem ne može da tako lako vidi da li sam iskren ili sarkastičan. U poslednjih nekoliko godina napisao sam sigurno preko hiljadu tekstova I postova I jako je teško izdvojiti nešto. Pola od toga je totalno smeće, nešto što je trenutno imalo neki smisao, a ostalo ima neki kvalitet, dok recimo 10 - 20% stvarno može da ostane za neke generacije koje dolaze.


Banozio : Poznat si kao strastveni ljubitelj životinja, što me dodatno raduje,  kažu da samo ,, dobri ljudi vole životinje'', reci mi nešto o tim divnim stvorenjima?
Amitz :Jako je teško u ovih nekoliko reči objasniti koliko su životinje važne za nas ljude na mnogo načina. Rekao bih da to ne razumemo i ne cenimo, ali mi ne cenimo ni sebe same, tako da mu životinje dođu samo kao kolateralna šteta naše bahatosti.

Banozio :  Internet kampanja u politici, kako je po tebi treba najbolje koristiti?
Amitz :Ovo je pitanje za esej. Iskreno možemo da pametujemo do sutra, onako kako se sad koristi je očigledno najbolje što umemo I to najbolje pali kod mase. Ljudi kritikuju botove, al to je realnost efikasne kampanje u Srbiji. Ispiranje mozga glupostima, spinovima I sličnim. Pre neki dan sam pogledao, imam trideset prijatelja koji su lajkovali Miškovića, odnosno tvrdnju da je Mišković žrtva kampanje protiv njega. Ej, Mišković žrtva? Rastočio nam je privredu na komade, izvukao milijarde I milijarde evra van zemlje, uništio hiljade firmi, desetine hiljada porodica I ljudi svojim monopolima I korupcijom, I opet među mojim prijateljima postoji 30 ljudi koji veruju da je “jadan on”. Kampanje su nam taman kakve zaslužujemo.

Banozio : Imaš još nešto da poručiš mojim čitaocima..  
Amitz :   Budite bolji ljudi, jer će samo tako ovo društvo postati bolje. Svaki dan naučite nešto novo, sada imate priliku za to I ono uvek kažem na kraju svakog intervjua, potrošite pola života da pronađete posao koji vam ide od ruke, drugu polovinu ga usavršavajte do savršenstva.
I usvojite nekog psa ili mačku.
Ili im bar ostavite vodu I hranu u prolazu. 


Najomiljeniji(iz mog čitalačkog opusa) tekstovi na Amitzovom blogu

Milan Kamponeski alijas Amitz Dulniker.
Hvala ti na izdvojenom vremenu
I ja sam bio jedan od 120.000 čitalaca teksta o Svetlani R.,  simbolu jednog naroda,  ili majci nacije, a da li je baš tako, odnosno  potvrdu da je dotična gospođa zaista uzor nad uzorima, saznao sam čitajući  ,,Ceca srpska maćeha''

Takođe, i na Amitzovom blogu mogući su gostujući pripovedali,  i baš zahvaljujući jednom od takvih, bez obzira što u principu ne čitam horoskope, uspeo sam da shvatim da sam sitničavo, dosadno i paranoidno stvorenje. Možete spoznati, ukoliko ste muškarac samog sebe, a ukoliko ste žena svog potencijalnog ili sadašnjeg partnera ili neku novu ,,šemu'' na najbolji, i  zaista ilustrativan način, čitajući blog post ,,Svi muškarci su svinje - astrološko objašnjenje''

Pre toga, malo sam se ,,pocepao''od smeha čitajući, 'vatajući se za glavu, a sve to kao posledica činjenice da i horoskopi mogu da budu itekako zanimljivi, odnosno da horoskopski znaci mogu, recimo da opišu ŽENE..e sada da li je to egzaktno objašnjenje, i relevantno, da ne bi sada teoretisali najbolje je pročitati Amitzov dvodeo ,,Sve su žene kurve - astrološko objašnjenje(1.deo) i ,,Sve su žene kurve - astrološko objašnjenje (2.deo)''

Takođe, čitajući Amitzov blog, naišao sam na neke nove reči, koje su se nakon duže primene, manje više odomaćile, kao neka vrsta običajnog prava i normi. Vokabular koji je postao skoro In. Da biste fond reči obogatili ili utvrdili, preporučujem da  obnovite gradivo, ili da naučite neke nove reči, a u tome će vam pomoći  ,,Rečnik manje poznatih srpskih izraza(Soraja, Stanija, Grand..)''

Ako ste marketing ekspert ili nekakav PR ekspert, naučite novo zlatno pravilo, koje još nije ustaljeno, i izvedeno je iz istine ,,da niko nije savršen'', pa mu onda u prvi plan treba istaći šta mu zamerate, makar se radilo i o uticajnom( ali stvatno uticajnom) Istoku Pavloviću, pa ga  tek onda naknadno treba nahvaliti. PRAVILO KOJE VIŠE NE VAŽI za PR : Prvo na konferenciji za štampu sapoštite (recimo,  imate 2 vesti, jednu lošu, drugu dobru, SAOPŠTAVATE OBAVEZNO PRVO LOŠU!!!) Zbog toga pročitajte NEKOLIKO REČI O ISTOKU PAVLOVIĆU

Na samom kraju oduševio me je blog post, koji  smatram da je jedan od Amitzovih najboljih (lični stav) ,,Godina prođe al' onakav klip ne može da prođe''(hejterska verzija) o čuvenom Žarku Lauševiću, jednom od najboljih i najzgodnijih glumaca stare Yuge, i tragičaru vremena, u bednom životu sa velikim teretom na leđima.. međutim to je suštinski blog post o marketingu i vrlim advertajzing stručnjacima. Zahvaljujući ovome pisaniju i polemici, Amitz je pozvan na čuveni  KROKODIL FESTIVAL


ČITAJMO I PIŠIMO BLOGOVE. ZNANJE JE MOĆ

Нема коментара:

Постави коментар