среда, 10. април 2013.

Zoran Perišić

Ovo je prvi deo intervjua sa prof.dr Zoranom Perišićem, istaknutim kardiologom, predsednikom GO SNS u Nišu i aktuelnim Gradonačelnikom Grada Niša





Kako  biste  ocenili  kao prvi čovek Srpske napredne stranke u Nišu prethodne izbore i online kampanju, za koju mnogi tvrde  da je presudila?

2012-tu su obeležile velike političke promene. Sam vrh Srpske napredne stranke postavio je kvalitetan menadžerski sistem, tako da je odrađeno sve kao što je trebalo i nije se dovodio u pitanje izborni rezultat. Nastavljeno je tim trendom, stranka je u međuvremenu dobila novog predsednika - Aleksandra Vučića, koji je najzaslužniji i za stvaranje tako jakog  tima pred izbore, a nakon toga  je samo nastavio rad sa mladima i stimulisanje mladih, brojnim obukama i raznim edukativnim sesijama. Slobodno mogu da preporučim najpoznatijim HR agencijama i  službama velikih firmi, da se ugledaju na SNS-ov model. Uz mukotrpni rad na terenu, Internet smo iskoristili da razbijemo ogroman medijski mrak, ali i kao sredstvo da skrenemo pažnju da se protiv našeg predsedničkog kandidata i  sadašnjeg Predsednika Srbije , kao i Srpske napredne stranke vodila najsramnija i najprljavija kampanja u istoriji višestranačja, a koju su neki čak maliciozno nazivali kampanjom ’’kontrasta’’. Dakle, nije bilo negativne, već prljave kampanje. Sada je to već stvar prošlosti. Ali, nikako ne smemo da zaboravimo da je najbitniju ulogu u razbijanju medijske blokade i promovisanju vrednosti SNS-a , pre svega, programske platforme ‘’Bela knjiga - programom do promena’’ odigrao Internet tim SNS-a. Borili su se čestito i pošteno, pre svega znanjem i upornošću, sa velikom željom da do promena dođe. Dovoljno je da ukažem na sledeće brojke i podatke koji su aktuelni i proverljivi, koji govore mnogo više od bilo čega :
   

- 17.100 folovera na Twitter nalogu predsednika stranke

- 6.100  folovera na zvaničnom Twitter nalogu SNS - Srbija

- 43.900 lajkova  na zvaničnoj FB stranici

86.682 lajkova na zvaničnom FB profilu,


Zahvaljujući Aci Vučiću, sada postoji Savet za internet i društvene mreže. Kako smo po broju glasova prvi, ubedljivo, tako eto vidite, prednjačimo i po modernim statutarnim rešenjima. Sve smo ostavili iza sebe.
Naravno, brojne su aktivnosti i na drugim društvenim mrežama. U tom kontekstu, sve nas posebno raduje sledeća činjenica: da je  po nedavno objavljenim ocenama SNS internet tim treći na rang listi u zemlji, dok prva dva mesta zauzimaju klasični korporativni timovi. Priznaćete, mnogo, mnogo smo ispred svih stranaka i ta razlika će, budite uvereni, u periodu pred nama biti još izraženija.
Da ponovim još jednom, kampanja je bila prljava i usmerena protiv SNS-a, na svu sreću naš  tim na internetu je odradio najbolji posao i sprečili smo da ostanu u vlasti oni koji su zadužili i unizili Srbiju. A što se tiče što se tiče Interneta kao medija i društvenih mreža, oni će tek na narednim izborima zasijati u punom sjaju.

Kako stoje stvari kada su u pitanju zvanične institucije Republike Srbije?

Klasičan primer dobrog PR-a je Ministarstvo pravde i državne uprave. Stičem utisak da su oni najbolje odradili posao, da su najotvoreniji za širu javnost. Podatak da je veliki broj predloga građana koji su ih slali elektronskim putem, ušao u same tekstove Zakonika o krivičnom postupku, KZ i još mnoge druge, upravo ide u prilog ovoj mojoj tvrdnji. Naravno, dodao bih i Ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva koje je prisutno na svim društvenim mrežama, sa kojih upoznaju stanovništvo o brojnim aktivnostima, kako normativnim , tako i samog ministra i njegovog kabineta..

Twitter ili FB?

I jedno i drugo. Sve je stvar ličnog afiniteta. Primećujem da je u zadnje vreme Twitter sve dominantniji među mladima. Za samo Twitter korisničko iskustvo vezani su brojni dodaci u cilju poboljšanja, ali je bazično ograničen na 140 karaktera. To predstavlja simbol brze komunikacije. Sedeo sam sa jednim prijateljem u niškom kafiću skoro, kada mi je ukazao na svu razornu moć ove društvene mreže. Otkucao je sa svog Tw naloga :’’Kupujem stan u Duvaništu’’. Nakon toga nebrojeno mnogo ReTvitova i direktnih poruka. Pristiglo je mnogo brojeva telefona na koje da se obrati, adrese raznih sajtova, razni cenovnici itd.. sve to u apsurdnom vremenskom periodu. Impresivan je i podatak da u svetu ima preko 200 miliona aktivnih twitter korisnika. Očekuje se naglo povećanje tog broja.Nezgodno je nepostojanje cenzure Brojne vulgarnosti, neprimereni izrazi, svakako mi smetaju, ali na sreću tu je opcija ‘’block’’.O porastu značaja ove društvene mreže govori i da je
Američko dijalektičko društvo, proglasio  "hashtag" za izraz godine, tako ostavljajući iza "Gangnam Style," "Yolo", kao i mnoge druge. Tviter rečnikom pravi #win .

Govorite li da će društveni mediji zameniti brauzere, poput Mozzila i Opere ?

Ne baš u potpunosti, ali definitivno će gubiti na značaju poznati pretraživači. Razlog ponajviše vidim u instant i supersoničnoj brzini komuniciranja, koju jednostavno ljudi žele i traže.

Vidim da ste solidno IT opremljeni....

Da. To su moji ‘privesci’ od kojih se ne odvajam. Tablet, Iphone, laptop.

Šta je na lokalnom nivou?

Aktivisti SNS-a, pre svega mlade devojke i momci, su prošli kroz sito i rešeto i podelili lepe i teške trenutke sa svojim kolegama po čitavoj Srbiji. Zapanjen sam njihovom voljom i količinom pozitivne energije. Jednostavno u svakom trenutku su spremni da daju svoj maksimum. Neograničeno poverenje u ideje SNS-a i neverovatan entuzijazam, samo može da raduje predsednika stranke i mene lično. To je pravo blago. Spoj vrhunskog znanja, mladosti, a i posle svega kroz šta su prošli, velikog iskustva. Slogan koji ih najbolje opisuje zajedno sa svim njihovim kolegama iz Srbije: Najbolji idu napred

Kako vidite blog i domaću blogosferu?

Blog je aksiom modernog pristupa. Kao neka vrsta online ličnog ili korporativnog dnevnika, predstavlja stub online kampanje mnogih organizacija. Sve više ljudi prepoznaje vrednosti blogovanja, bilo da je reč o modi, industriji, uslugama, percepciji vezanoj za neki društveno značajan događaj, model učenja...
Na Staroj Planini u Hotelu ’’Stara Planina’’ iz lanca Falkenštajner austrisko-italijanskog konzorcijuma, pre izvesnog vremena održana je regionalna blog konferencija. Planirao sam da svratim, da se lično upoznam sa nekim blogerima u stvarnom svetu, međutim bio sam sprečen brojnim obavezama. O značaju same #Blogomanija govori i podatak da je  Grad Knjaževac bio jedan od pokrovitelja cele manifestacije, pored drugih medijskih i komercijalnih renomiranih sponzora. Da stvari ne budu tako ‘’crne’’, uživao sam u livestreaming-u koji je organizator omogućio svima koji nisu lično prisustvovali. Jako interesentne teme, razmena iskustava, druženje, to je moje viđenje ove manifestacije. Sledećoj se unapred radujem. 
Još malo pa će #Tvitomanija.

Novi izbori?

Ako ih bude bilo ove godine, ili bolje je reći kada god da budu – POBEĐUJEMO

Zorana Perišića možete pratiti na Twitter-u i FaceBook-u , 

Ko je Zoran Perišić, najbolje pogledati klikom na link dole :

http://www.youtube.com/watch?v=Z69v7zwXpgo



7 коментара:

  1. Mislim, da je ovaj čovek jednostavno stvoren za sve! A kad radi on sve radi na pravi način !

    ОдговориИзбриши
  2. Убедљиво најбољи градоначелник !

    ОдговориИзбриши
  3. Tebi i celoj ekipi svaka cast. Pratim tvoje aktivnosti jako dugo, bas ste angazovani, ali Perisic je dokaz da sa covekom nije sve ok, postavlja neodgovorne ljude na odgovorna mesta.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mislim da je jako dobro da se jedan gradonačelnik interesuje za social media. To je budućnost.

      Избриши
  4. Професор др Зоран Перишић је јако успешан у свему што ради, и вероватно због тога некоме смета.

    ОдговориИзбриши