Ovo je prvi deo intervjua sa prof.dr Zoranom Perišićem, istaknutim kardiologom, predsednikom GO SNS u Nišu i aktuelnim Gradonačelnikom Grada Niša
Kako biste ocenili kao prvi čovek Srpske napredne stranke u Nišu prethodne izbore i online kampanju, za koju mnogi tvrde da je presudila?
2012-tu su obeležile
velike političke promene. Sam vrh Srpske napredne stranke postavio je kvalitetan
menadžerski sistem, tako da je odrađeno sve kao što je trebalo i nije se
dovodio u pitanje izborni rezultat. Nastavljeno je tim trendom, stranka je u
međuvremenu dobila novog predsednika - Aleksandra Vučića, koji je najzaslužniji
i za stvaranje tako jakog tima pred izbore, a nakon toga je samo nastavio rad sa mladima i stimulisanje
mladih, brojnim obukama i raznim edukativnim sesijama. Slobodno mogu da preporučim najpoznatijim HR agencijama i službama velikih firmi, da se ugledaju na SNS-ov model. Uz mukotrpni rad na terenu, Internet
smo iskoristili da razbijemo ogroman medijski mrak, ali i kao sredstvo da
skrenemo pažnju da se protiv našeg predsedničkog kandidata i sadašnjeg Predsednika Srbije , kao i Srpske
napredne stranke vodila najsramnija i najprljavija kampanja u istoriji višestranačja,
a koju su neki čak maliciozno nazivali kampanjom ’’kontrasta’’. Dakle, nije bilo
negativne, već prljave kampanje. Sada
je to već stvar prošlosti. Ali, nikako ne smemo da zaboravimo da je najbitniju
ulogu u razbijanju medijske blokade i promovisanju vrednosti SNS-a , pre svega,
programske platforme ‘’Bela knjiga - programom do promena’’ odigrao Internet
tim SNS-a. Borili su se čestito i pošteno,
pre svega znanjem i upornošću, sa velikom željom da do promena dođe. Dovoljno
je da ukažem na sledeće brojke i podatke koji su aktuelni i proverljivi,
koji govore mnogo više od bilo čega :
Zahvaljujući Aci Vučiću, sada postoji Savet za internet i društvene mreže. Kako smo po broju glasova prvi, ubedljivo, tako eto vidite, prednjačimo i po modernim statutarnim rešenjima. Sve smo ostavili iza sebe.
Naravno, brojne su
aktivnosti i na drugim društvenim mrežama. U tom kontekstu, sve nas posebno
raduje sledeća činjenica: da je po nedavno
objavljenim ocenama SNS internet tim treći na rang listi u zemlji, dok prva dva
mesta zauzimaju klasični korporativni timovi. Priznaćete, mnogo, mnogo smo
ispred svih stranaka i ta razlika će, budite uvereni, u periodu pred nama biti
još izraženija.
Da ponovim još jednom,
kampanja je bila prljava i usmerena protiv SNS-a, na svu sreću naš tim na internetu je odradio najbolji posao i sprečili smo da ostanu u vlasti oni koji su
zadužili i unizili Srbiju. A što se tiče što se tiče Interneta kao medija i
društvenih mreža, oni će tek na narednim izborima zasijati u punom sjaju.
Kako stoje stvari kada su
u pitanju zvanične institucije Republike Srbije?
Klasičan primer dobrog
PR-a je Ministarstvo pravde i državne uprave. Stičem utisak da su oni najbolje
odradili posao, da su najotvoreniji za širu javnost. Podatak da je veliki broj
predloga građana koji su ih slali elektronskim putem, ušao u same tekstove Zakonika
o krivičnom postupku, KZ i još mnoge druge, upravo ide u prilog ovoj mojoj
tvrdnji. Naravno, dodao bih i Ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva koje je prisutno na svim društvenim mrežama, sa kojih upoznaju
stanovništvo o brojnim aktivnostima, kako normativnim , tako i samog ministra i
njegovog kabineta..
Twitter ili FB?
I jedno i drugo. Sve je
stvar ličnog afiniteta. Primećujem da je u zadnje vreme Twitter sve dominantniji
među mladima. Za samo Twitter korisničko iskustvo vezani su brojni dodaci u
cilju poboljšanja, ali je bazično ograničen na 140 karaktera. To predstavlja
simbol brze komunikacije. Sedeo sam sa jednim prijateljem u niškom kafiću
skoro, kada mi je ukazao na svu razornu moć ove društvene mreže. Otkucao je sa
svog Tw naloga :’’Kupujem stan u Duvaništu’’. Nakon toga nebrojeno mnogo
ReTvitova i direktnih poruka. Pristiglo je mnogo brojeva telefona na koje da se
obrati, adrese raznih sajtova, razni cenovnici itd.. sve to u apsurdnom
vremenskom periodu. Impresivan
je i podatak da u svetu ima preko 200 miliona aktivnih twitter korisnika.
Očekuje se naglo povećanje tog broja.Nezgodno je nepostojanje cenzure Brojne
vulgarnosti, neprimereni izrazi, svakako mi smetaju, ali na sreću tu je opcija
‘’block’’.O porastu značaja ove društvene mreže govori i da je
Američko dijalektičko
društvo, proglasio "hashtag"
za izraz godine, tako ostavljajući iza "Gangnam Style," "Yolo",
kao i mnoge druge. Tviter
rečnikom pravi #win .
Govorite li da će
društveni mediji zameniti brauzere, poput Mozzila i Opere ?
Ne baš u potpunosti,
ali definitivno će gubiti na značaju poznati pretraživači. Razlog ponajviše
vidim u instant i supersoničnoj brzini komuniciranja, koju jednostavno ljudi
žele i traže.
Vidim da ste solidno IT opremljeni....
Da. To su moji ‘privesci’ od
kojih se ne odvajam. Tablet, Iphone, laptop.
Šta je na lokalnom nivou?
Aktivisti SNS-a, pre svega
mlade devojke i momci, su prošli kroz sito i rešeto i podelili lepe i teške
trenutke sa svojim kolegama po čitavoj Srbiji. Zapanjen sam njihovom voljom i
količinom pozitivne energije. Jednostavno u svakom trenutku su spremni da daju
svoj maksimum. Neograničeno poverenje u ideje SNS-a i neverovatan entuzijazam,
samo može da raduje predsednika stranke i mene lično. To je pravo blago. Spoj
vrhunskog znanja, mladosti, a i posle svega kroz šta su prošli, velikog
iskustva. Slogan koji ih najbolje opisuje zajedno sa svim njihovim kolegama iz
Srbije: Najbolji idu napred
Kako vidite blog i domaću blogosferu?
Blog je aksiom modernog
pristupa. Kao neka vrsta online
ličnog ili korporativnog dnevnika,
predstavlja stub online kampanje mnogih organizacija. Sve više ljudi prepoznaje vrednosti
blogovanja, bilo da je reč o modi, industriji, uslugama, percepciji vezanoj za neki
društveno značajan događaj, model učenja...
Na Staroj Planini u
Hotelu ’’Stara Planina’’ iz lanca Falkenštajner austrisko-italijanskog
konzorcijuma, pre izvesnog vremena održana je regionalna blog konferencija. Planirao sam da svratim, da se lično upoznam sa
nekim blogerima u stvarnom svetu, međutim bio sam sprečen brojnim obavezama. O
značaju same #Blogomanija govori i podatak da je Grad Knjaževac bio jedan od
pokrovitelja cele manifestacije, pored drugih medijskih i komercijalnih
renomiranih sponzora. Da stvari ne budu tako ‘’crne’’, uživao sam u
livestreaming-u koji je organizator omogućio svima koji nisu lično
prisustvovali. Jako interesentne teme, razmena iskustava, druženje, to je moje
viđenje ove manifestacije. Sledećoj se unapred radujem.
Još malo pa će #Tvitomanija.
Novi izbori?
Ako ih bude bilo ove
godine, ili bolje je reći kada god da budu – POBEĐUJEMO
Ko je Zoran Perišić, najbolje pogledati klikom na link dole :
http://www.youtube.com/watch?v=Z69v7zwXpgo
Najbolji kardiolog na svetu. Bravo za SNS.
ОдговориИзбришиNajbolji je!
ОдговориИзбришиMislim, da je ovaj čovek jednostavno stvoren za sve! A kad radi on sve radi na pravi način !
ОдговориИзбришиУбедљиво најбољи градоначелник !
ОдговориИзбришиTebi i celoj ekipi svaka cast. Pratim tvoje aktivnosti jako dugo, bas ste angazovani, ali Perisic je dokaz da sa covekom nije sve ok, postavlja neodgovorne ljude na odgovorna mesta.
ОдговориИзбришиMislim da je jako dobro da se jedan gradonačelnik interesuje za social media. To je budućnost.
ИзбришиПрофесор др Зоран Перишић је јако успешан у свему што ради, и вероватно због тога некоме смета.
ОдговориИзбриши