понедељак, 27. фебруар 2012.

Uporedni test : Đilas vs. Vučić



Za par meseci : izbori !!! Posle izbora još verovatnih mesec dana dodatnog prepucavanja-pa ili sve iznova ili Vlada po meri građana ili opet neka koaliciona smicalica.Tek tada nam predstoji odmor, od političara, bilbordova sa njima, reklama, pamfleta,političkih rubrika po javnim glasilima...I to će kratko trajati.2012-ta je, a ušli smo u nju sa više neizvesnosti i pesimizma nego ikada ranije.
Predstavljam poređenje 2 vrhunska političara.Oni nisu iz Niša, već kako to obično biva - Beograda.Razlog je ipak jednostavan.Beograd i ovog puta prednjači, a da nije kriv!!!Jednostavno i politički korektno priznanje -  prvi su izašli u javnost sa predlozima kandidata za gradonačelnike.

Dragan Đilas  vs.  Aleksandar Vučić




Izgled
Dragan Đilas
Aleksandar Vučić

Maximalna ocena


Profil
10
8
8
Visina
10
9
9
Motorika
10
8
7
Oblačenje
10
10
10
Držanje
10
9
9
Funkcionalnost
10
10
10
Težina
10
8
8
Proporcije
10
9
9
Ukupno bodova:
80
71
70




Javni nastupi
Dragan Đilas
Aleksandar Vučić
Izlaganje stavova
10
7
9
Iskrenost
10
6
9
Retorika
10
7
9
Maštovitost
10
10
7
Smirenost
10
8
9
Interakcija
10
5
8
Ukupno bodova:
60
43
51



Politički stavovi
Dragan Đilas
Aleksandar Vučić
Borba protiv korupcije
10
7
9
Evrointegracije
10
8
8
KiM
10
5
7
Koalicioni kapacitet
10
9
8
Zapošljavanje
10
5
9
Privatizacija
10
6
9
Pravosuđe
10
7
9
Lokalna administracija
10
6
8
Poljoprivreda
10
7
8
Socijalna sigurnost
10
7
9
Ukupno bodova:
100
67
84



Polako Dragane! Još malo i pobeđujem te!


Ma daj bre kakva pobeda!Socijalisti su uz mene!
Aleksandar Vučić  :  1. mesto
Za :
 Mlad, perspektivan, istrajan, poštenje, sve dopadljiviji ‘’stajling’’
+  Odmerenost u kampanji, privlačenje investicija
+ Obrazovanje, strani jezici
Protiv :
- Dobar šahista,ali ubeđen sam da bi ga moj kolega Miodrag Perunović oduvao
- Još samo malo mu treba da se oslobodi imidža Srs-a

Dragan Đilas : 2. mesto
Za:
+ marketing, umerena agresivnost
+ svetlosnom brzinom proboj na sam vrh Ds-a
Protiv :
- cena mosta na Adi
- sukob sa DRI
- mediji
- spinovanje





Zaključak : Reč je super teškoj kategoriji.Kada su u pitanju politički stavovi Vučić  je neprikosnoven.On je samo u jednoj kategoriji skoro pa izjednačen sa Đilasom.Na polju izgleda predstoji obojici izvesni ‘’make up’’. Svakako ima tu mesta poboljšanju. Đilas vreba iza ćoška svoju priliku, čeka grešku protivnika.Međutim, on je nekako u senci loših rezultata svoje partije i njenih koalicionih partnera.To se odražava i na bolji skor u ovom duelu.
Trka ove dvojice političara biće nesumnjivo sam vrh političke scene, po svemu sudeći presudiće fotofiniš.Prvu bitku je dobio Vučić, a da li i politički rat-odlučiće birači svojim olovkama.Sve u svemu sjajna perspektiva se smeši obojici.Vučić je na dobrom putu što pokazuju i rezultati tabela i najnovijih istraživanja.Izgleda da je pronašao recept pobednika.Ostaje nam da vidimo  predstavljanje kandidata ,programa i na delu timove za sprovođenje programa u samoj izbornoj kampanji.Presudiće nijanse. 









петак, 24. фебруар 2012.

Vi pitate - mi odgovaramo!(FAQ)


Prijatelji, kao što sam obećao počinjemo sa jednom stalnom rubrikom.Postavite pitanja bez obzira na oblast, a moji saradnici na ovom blogu i ja ćemo se potruditi da budemo što ažurniji u davanju odgovora.

Moto je :   Više od informacije, a manje od saveta ! ! !


P:   Šta je to CPI ?     Biljana - Niš

O:  Consumer Price Index ili indeks potrošačkih cena

Mera kojom se ispituju promene prosečne ponderisane cene proizvoda i usluga koje ulaze u sastav potrošačke korpe.Sam sastav podleže revidiranju s vremena na vreme.Uglavnom na početku godine.Postoje 2 perioda: bazni i period sa kojim se bazni period poredi.Rezultat nam daje sliku o tome da li su cene porasle ili ne u odnosu na posmatrani period.
Kako se računa:tako što se cenovna promena stavke koja ulazi u sastav potrošačke korpe aproksimira(vrši se uprosečavanje)uz pomoć Lasperove formule .
Zašto se koristi ponder:Razlog je jednostavan, prema nekim procenama za život prosečne porodice svi proizvodi nemanju istu ''težinu''(ponder, važnost).U Americi je poznat i kao ''headline inflation.''I naš Zavod za statistiku prestao je da objavljuje Indeks cena na malo i Indeks troškova života, pa je prešao na CPI sistem.Za formiranje ideksa se koristi i tehnika tzv.''snimanja''.  Potrošačka korpa obuhvata preko 600 prizvoda i usluga.

U indeks ulaze sledeće divizije proivoda :
1.hrana i bezalkoholna pića
2.alkoholna pića i duvan
3.odeća i obuća
4.stan, voda, el.energija,gas i druga goriva
5.nameštaj, pokućstvo, tekuće održavanje
6.zdravstvo
7.komunikacije
8.transport
9.rekreacija i kultura
10.obrazovanje
11.restorani i hoteli
12.ostala roba i usluge

P: Da li prilkom registracije društva sa ograničenom odgovornošću moram potpis na osnivačkom aktu da overim u sudu ili mogu i na nekom drugom mestu(mesnoj kancelariji)? Darko - Niš

O: Možeš sigurno.
Zakon o privrednim društvima nije determinisao izričito da se potpisi osnivača moraju overiti u sudu.Na brojnim obrascima koji popunjavaju budući osnivači privrednih društava stoji ''..overen potpis u sudu'', međutim u zakonskoj odredbi je samo sintagma 'u skladu sa zakonom'. Pretpostavka Ninoslava Volarevića i moja je da je razlog tome u činjenici da se overa potpisa u sudu više naplaćuje, pa u tom smislu su i takve instrukcije na obrascima.

P:Da li mogu da trgujem valutama preko nekog od sajtova koji se reklamiraju kao sajtovi za ''Forex''trgovanje? Igor - Niš

O: Ne.
Postoji Odluka NBS, kojom je predviđeno da se valute mogu razmenjivati, kupovati samo preko komercijalnih banaka i ovlašćenih menjačnica.

P: Pomozi mi da odaberem advokata, jer imam u najavi neki spor sa jednom državnom institucijom? Milena - Niš

O: Pre svega izbor advokata zavisi od ličnih afiniteta.
Tu može da figurira i potpitanje  da li treba angažovati nekog mlađeg(po godinama) ili starijeg(iskusnijeg) advokata.Treba  imati uzeti u obzir par stvari :
 1)to su osobe koje su kvalifikovane da pružaju pravnu pomoć u vidu saveta i da zastupaju interese svojih klijenata
2)odnos advokata prema tvom predmetu i nivou advokatovog angažovanja zavisi i od broja predmeta  koje ima u radu i eventualnog sukoba interesa 
3)Treba istaći i da je nužna dinstinkcija krivičnih, parničnih,administrativnih i privrednih predmeta, te u tom smislu postoje i advokati koji su vičniji nekoj od pomenutih pravnih oblasti 
4)To što je neko iskusniji advokat ne mora da znači apriori da će tvoj predmet biti kvalitetnije obrađen
5)mlađim advokatima treba po mom mišljenju dati prednost, pogotovu kada je reč o manje kompleksnim predmetima i sačinjavanju nekih ugovora građanskog prava 

Pri advokatskim komorama su spiskovi advokata.
Imaj na umu  sledeće : bez obzira na nivo profesionalnosti, sa advokatom u zavisnosti od slučaja većina ljudi zasniva neku vrstu ličnog odnosa(nekada postoji i višegodišnja uvezanost na relaciji :klijent-advokat), pa je po meni ipak tu u pitanju neka vrsta neformalnog poverenja, tako da se većina ljudi odlučuje na izbor na osnovu poznanstva ili preporuke(koje ponekad proizlaze iz takvog odnosa koji je izgrađen između advokata i lica koje je dalo preporuku, što ne znači da će nužno tako biti  i prema novom klijentu)


Obaveštenje : sva pravna pitanja ćemo analizirati zajedno Julija Mijajlović, Ninoslav Volarević oboje sudijski saradnici i moja malenkost.
Faceboook profili : Julija Mijajlović i Ninoslav Volarević

Pitanja možete postavljati na : stefanovic_branko@yahoo.com

Pišite-narednog petka, očekujte veći broj odgovora.A pitanja su više nego interesantna, pre svega životna.

POZDRAV !!!



среда, 22. фебруар 2012.

Google +

Gledajući  poslednje statističke izveštaje o društvenim mrežama Google + beleži 4x veću stopu rasta(mesečno povećanje broja ljudi koji prate konkretan Brand) u odnosu na Twitter. Facebook je i dalje neprikosnoven.
Google+ brands grow faster than brands on Twitter! image

Tabela 1.: Google + Brand statistika u poslednjih mesec dana 




Google+ statistics







Tabela 2.: Twitter Brand statistika u poslednjih mesec dana






Twitter brands growth



















Podaci u tabelama 1. i 2. prikazani zelenom bojom u desnoj koloni ukazuju na povećanje broja mesečnih pratilaca konkretnog Brand-a.Moguće je zapaziti da je  Google + napravio veliki iskorak na polju rasta u poređenju sa Twitter-om.4 x.Podaci su preuzeti sa sajta socialbakers.


Naše političke stranke nisu najaktivnije po tom pitanju.Neke čak nemaju svoje profile na Google + SM.Verovatni razlog takvog pristupa stranaka je zbog različitih filozofija poslovnih pristupa svojim aktuelnim i potencijalnim korisnicima koje svaki od ovih medija propagira.Možda je u pitanju i neznanje Međutim, imajući u vidu da su ovo svetske tendencije i da će tim putem morati da se kreće i u Srbiji, mišljenja sam da bi trebalo što  pre da se pozicioniraju.Google +  poseduje 'ono nešto' što pretenduje da razori popularnost Facebook-a.

U nekom od narednih post-ova napisaću koji su to neophodni pristupi,popularni  trendovi i marketinški alati koje bi trebalo što kvalitetnije koristiti  na SM  u svrhe političke kampanje.

Izbori se približavaju!




Šta je sledeće

U narednom periodu pisaću o različitim temama :

  • --- istraživanju javnog mnjenja
  • --- IT dešavanjima
  • --- programima političkih stranaka
  • --- pravnom okviru u lokalnoj samoupravi
  • --- o političkim kandidatima koji žele da nas  predstavljaju
  • --- rešenjima za bolje sutra
  • --- privatizaciji
  • --- sportskim dešavanjima
  • --- kulturi
  • --- zabavi, mladim bendovima, noćnom životu
  • --- humoru koji je prihvatljiv
  • --- ljubavi i toleranciji
  • --- privredi

Spisak tema nije konačan....

Od 10.marta kreiranju Bloga se priključuje  nekoliko  prijatelja.Oni su predstavnici različitih oblasti, ali najvažnije da su dobri i pošteni ljudi.To nije samo moje, već mišljenje ljudi koji ih okružuju.

Odgovaraćemo na postavljena pitanja

Svakog petka biće tu i jedan stalni post koji će se baviti odgovorima na neka pitanja koja ste mi Vi postavljali.Kao timskom igraču, zapravo čoveku koji je tvrdi 'da dve glave bolje misle nego jedna' spremnom da prizna  ličnu grešku, postavite pitanje,pa ću uz podršku  svojih kolega i brojnih prijatelja pokušati da nađem odgovor koji će Vas uputiti na pravi put i skratiti vreme...Više od informacije, a manje od saveta.To je naš moto.


Shvatite ovo kao  ohrabrenje da se aktivnije uključite u politička dešavanja.U Srbiji koja je postala partokratija, samo većim ličnim zalaganjem možemo pre svega pomoći sebi.

Danas Srbija ima jako malo srećnih ljudi .Mnogi nemaju posao.Neki nemaju uslove za elementarno obrazovanje.Oni koji imaju posao stalno strahuju od otpuštanja.To je slika Srbije.Ovaj Blog bi trebalo da bude  putokaz mnogima.Da li treba da se desi još nekada da se podnese peticija od 1.000.000 potpisa za raspisivanjem izbora i da se traženi izbori ne raspišu.Da li treba da se desi još hiljadu mafija!?Šta treba da se desi da se aktiviramo!?
Neka dešavanja traže surovost.Jednostavno, ona politička opcija koja ukaže da ima dovoljno snage da se obračuna sa najgorim kriminalom koji je Srbiju zadesio, imaće moj glas.Tako ja rezonujem.

Svi koji su krali budžete treba da idu na zaslužen odmor..Nema mesta povlašćenim.Svi koji su dobili posao preko veze, treba da ga smesta napuste.A onda ko sav normalan svet da konkurišu sa ostalima.Tako ja rezonujem.

Ovo nije pitanje EU, ovo je pitanje nas samih, da li želimo ili ne želimo nešto da promenimo u svom životu.Da li smo spremni da uredimo svoje dvorište.
Pozivam sve da se uključe.Neka svako iznese svoju priču,  viđenje,problem.. A političarima neka ovaj Blog bude apel i neka ovo shvate ozbiljno.Jer ako su sve prevarili posle 5.oktobra 2000-te, sada im neće proći.Tako ja rezonujem.

DOBRODOŠLI !


уторак, 21. фебруар 2012.

Cyber Leskovac

Odgledao sam pre tačno 5 dana spot Reformističke stranke ili  ispravnije kreativno-šaljivi pokušaj omladinaca Leskovačkog ogranka te partije da prezentuju video materijalom svoje viđenje političke realnosti i prikažu ''Grad budućnosti-Cyber Leskovac'' u samo nekoliko desetina sekundi.

Prvo, ajde par pisanih reči o tome:Šta je Reformistička stranka(Rs)? Stranka iz Niša.Po ličnom saznanju projekat koji se suprotstavlja svemu i svačemu što je Beograd ili dolazi iz prestonice.Takođe i posledica loše vlasti.Posledica 12 godina zamajavanja.Rs kao antitrendovska pojava ima lokalni karakter.Ona nalikuje i  mikro blogu-twitter-u.Samo bez željenih globalnih rezultata.Dosadašnje razmere ideje koje promovišu ljudi nosioci politike u toj partiji: bez vidljivog rezultata.Na izborima koji su i jedino merilo rezultat = statističkoj grešci.Čak i na lokalnim izborima pre 4 godine-tako blizu, a tako daleko..50-tak glasova ih je delilo do ulaska u Skupštinu Niša.Cela fora je u tome što možda birači ne prepoznaju dobre ideje ili ih prepoznaju ali sa zadrškom.Možda ostatak nije video reformiste koji bi mogli da guraju  ideje do kraja.To ćemo videti uskoro.Na izborima.Mislim da je problem  nedostatak kvalitetnijih ljudi koji bi bili predstavljeni javnosti i odradili priču do kraja.

Da li je ovo ruganje video materijalu ili je stvar u nečemu drugome?.
Kao Nišliji koji je živeo u Beogradu, nateran silom prilika da primenim na sebi frazu ''trbuhom za kruhom'', uvideo sam neke  stvari na svojoj koži.Hteli to da priznamo ili ne stvar je jednostavna.Beograd nudi veće mogućnosti.Veća konkurencija, veća dominacija, više šansi za posao,za mnoge druge stvari...Silinom sličnih prilika bivam ''deportovan'' nazad.Sada sam na polaznoj tački.U našem i mom Nišu.Meni je savršeno jasno, možda jasnije nego mojim dragim Nišlijama koliko smo mi  ispod Beograda.Kaskamo.Ko' da nam treba svetlosna brzina da dosegnemo ovo što danas predstavlja glavni grad.Zbog toga Leskovčanima treba čestitati.Oni su ih zainteresovali.Kakve veze ima Niš sa Leskovcem?Gegrafska blizina, mentalitet ljudi, dobar roštilj, specifičnost u izgovoru reči...Spot je delo Leskovčana(a oni delo Leskovca u kome caruje dobra klopa), a kritike su upućene Nišu gde je i sedište Rs.Niš je stao u odbranu svoje filijale.A Beograd?Simbol centralizma.Niš i Leskovac zdušno u borbi za ''vratite nam naše ili se svi  selimo u centralizam''.
Kako je sve počelo:

O SPOTU
Pre par dana izašao je text u ''Blic-u'':Odiseja u Leskovcu.
Lavina reakcija.Odmah uskaču u čamac i druge dnevne novine, a zatim i čitava salva  prepucavanja sa RS preko globalne mreže.Ja sam kriv, oni su krivi, mi nismo krivi, svi smo krivi..Puno optužbi.
A sam spot: nekima se dopada, nekima ne.   Reakcija na video:BINGO!

Vizualizacija i tehnički izvedba ::     Spot treba podeliti u 2 celine.
Prvi deo:
            na nakaradno-narandžastoj podlozi bez korektnog 'aligmenta' postavljeno je 1 od 2 pitanja.To je uvodni deo spota(kako neki kažu: šale klinaca). Uvertiru u vidu pitanja poput praistorijskih nemaštovitih slide show prezentacija,zamenjuju slike leskovačke svakodnevice, koje pokazuju sav očaj Leskovca.Prikazuje se sadašnji trenutak grada koji propada, koji se mnogima ne dopada  u arhitektonskom smislu, ni kao life style momenat.Čemer i jad, kako Leskovca tako i omladinske video produkcije.

Drugi deo:
           opet nakaradno-narandžasta podloga sa pitanjem koje je i poruka biračima, na mutnoj površini prikazana je sekvenca  filma''Beyond 2000'' uz neubedljivu(zastarelu) muzičku potporu odgovor predstavljen robotima baby siterkama, hi-tech zgradurinama...tako omladina vidi ''Star trek'' Leskovac.To je grad budućnosti.Neko će reći šala..U svakoj šali ima zbilje.Ali ovde je stvarno reč o šali, jer nema toga ko bi pomislio da paprike i gurmanska mogu da budu zamenjeni nekim instant varijantama, a krševi od kola letećim tanjirima.Tamo čak 1/3 domaćinstava nema priključak na fiksnu, pa tu je i očajna komunalna infrastruktura, oronule fasade...Možda je bolje da su sami snimili ''Beyond 4000''.O zaštiti autorskih prava ne bih ovom prilikom.

 Vreme :
           klincu na windows movie maker-u bi trebalo par fortografija i jedna dodatna aplikacija uz 30 minuta za stolom svog kućnog desktop ''ljubimca''.Totalno u skladu sa tim je po mom proračunu i vreme utrošeno od strane LE omladinaca.

Efekti:
----Online:Spot se mnogima nije dopao, ali je taboo razbijen.Prikazan u nekoliko dana 30000 puta...Ako je već stvoren za 30 min. cilj je davno prevaziđen.Siguran korak.Neće Reformistička stranka da doživi interplanetarnu popularnost jednog ''Davida Backama'', ali SEE region je zadovoljan.Stvoren je lider na Balkanu.

----Politički:Ovo bacanje online udice i katapultiranje šamara u obraz političkim protivnicima je vrhunac inicijacije jedne marketing kampanje.Neoriginalnost spojena površnošću, sa preko 30.000 pregleda na ''YouTube-u''-za samo 5 dana!!!!.Rezultat vredan poštovanja.Dokaz legitimiteta.

----Komentari(vox populi, vox dei):Na smenu, ko' rad u šihtama:pozitivni,pa negativni.Nema zlatne sredine.Počev od: 'Ovo je vređanje inteligencije...'.'Pokušaj pridobijanja novih birača...'..'leteći roštilj'.'Glasam za reformiste'..Razvila se cela priča o tome.Likely voters su ovog puta zaobiđeni.Svojevrsni CtoC marketing.

Ipak ovo nije priča o letećim tanjirima, veštačkoj inteligenciji robota koji ljuljaju decu...
Rekao bih da je ovo priča o decentralizaciji i dekoncentraciji vlasti.Iz ugla onih koji se tih pojava plaše i onih koji bi da te pojave stvarno zažive.Probijena je prva barijera, a da možda  nikome nije bila namera...Trash je izazvao akciju.Viral.To je i dokaz da kampanje ne moraju da budu skupe.Ovo je pravi internet meme(mim).Duh lokala se osetio na globalu.''Niški'' Leskovčani su sada postavili pravi zadatak svim  partijama!

Za sve ljubitelje kvalitetnog video sadržaja na''YouTube-u'' koji nisu pogledali  Cyber Leskovac, adresa je : http://www.youtube.com/watch?v=Ww7iNT5Sc1U    UŽIVAJTE!!!

петак, 17. фебруар 2012.

Razvoj tekstilne industrije


Skupština Srbije je usvojila Zakon o finansiranju političkih aktivnosti (dalje:Zakon)14.juna 2011..Razlog za donošenje Zakona bila je potreba obezbeđivanja transparentnijeg finansiranja političkih stranaka i bolja kontrola rashoda, prevazilaženje  nedostataka starog i mogućnost praćenja trošenja sredstava od strane Agencije za borbu protiv korupcije.Poseban osvrt dao bih na par članova Zakona.
Odredbom čl.14 zabranjeno je delovanje u komercijalne svrhe političkim strankama.Isti zakon predviđa izdvajanja radi finansiranja ''redovnog rada'' i ''troškova izborne kampanje'' političkih stranaka.
Zabrana sticanja prihoda od komercijalne delatnosti
Član 14.
Politički subjekt ne može sticati prihod od promotivne, odnosno komercijalne delatnosti.
Stručna javnost je dala svoj komentar na čl.14 zakona o finansiranju političkih aktivnosti.To je ideja i zakonospisca.Ovim ograničenjem trebalo bi sprečiti sticanje prihoda od promotivnih aktivnosti(prodaja različitih predmeta u promotivne svrhe) i komercijalnih delatnosti a pravdajući to pre svega ulogom političkih partija u društvenom životu.
Finansiranje redovnog rada političkih stranaka
Sredstva iz javnih izvora
Član 16.
Sredstva iz javnih izvora koja se obezbeđuju za finansiranje redovnog rada političkih subjekata čiji su kandidati izabrani za narodne poslanike, poslanike, odnosno odbornike odrešuje se na nivou od 0,15% rashoda budžeta Republike Srbije, rashoda budžeta autonomne pokrajine, odnosno budžeta jedinice lokalne samouprave.
Finansiranje troškova izborne kampanje
Sredstva iz javnih izvora
Član 20.
Sredstva iz javnih izvora za pokriće troškova izborne kampanje obezbeđuju se u godini u kojoj se održavaju redovni izbori, u iznosu od 0,1% rashoda budžeta Republike Srbije....
Raspodela sredstava iz javnih izvora
Član 21.
Sredstva iz člana 20. Ovog zakona u visini od 20% raspoređuju se u jednakim iznosima podnosiocima proglašenih izbornih lista koji su prilikom podnošenja izborne liste dali izjavu da će koristiti sredstva iz javnih izvora za pokriće troškova izborne kampanje.Ova sredstva uplaćuju se u roku od 5 dana od dana proglašenja svih izbornih lista.
Preostali deo sredstava iz člana 20. Ovog zakona (80%)dodeljuje se podnosiocima izbornih lista koje su osvojile mandate, srazmerno broju osvojenih mandata, u roku od 5 dana od dana proglašenja izbornih rezultata, bez obzira da li su koristili sredstva iz javnih izvora za pokriće troškova izborne kampanje.
Troškovi izborne kampanje
Član 23.
Stav 1.:Troškovi izborne kampanje su troškovi političke aktivnosti u toku izborne kampanje.
Stav 2.:Sredstva prikupljena iz javnih i privatnih izvora za finansiranje troškova izborne kampanje mogu se koristiti samo za aktivnosti iz stava 1. ovog člana.
Stav 3.: Na svako iznajmljivanje termina u medijima se primenjuju propisi i pravila kojima se uređuje postupanje medija u izbornoj kampanji.
Zakonodavac nije pribegao regulisanju troškova metodom enumeracije, ali se sa velikom sigurnošću može tvrditi da bi ti troškovi mogli pokrivati pre svega reklamni materijal, panoe, postere, različite brošure, medijski prostor, internet oglašavanje, mitinge, stranačke konferencije, usluge istraživačkim agencijama...Međutim, stavom drugim se izričito propisuje da se sredstva mogu koristiti samo za tako utvrđenu svrhu, odnosno za izbornu kampanju.Na brojnim konferencijama koje su se bavile tematikom koju uređuje zakon i komentarima pojedinačnih rešenja izričito je stavljeno do znanja da se ova vrsta troškova ne odnosi na humanitarne aktivnosti.

Ostaje po svemu sudeći nejasno kako je nakon svega što je zadesilo Kraljevo posle razornog zemljotresa jednoj opozicionoj partiji upućena zamerka nadležnih da se bavila humanitarnim radom kao nedozvoljenom aktivnošću  na taj način što je rekonstruisano par oštećenih kuća i par novih podignuto porodicama kojima je zemljotres oštetio ili porušio ognjišta.Dakle, u tom slučaju ovaj Zakon se pokazao kao jako loše rešenje.Pre svega reč je o jednoj vanrednoj – ''vis major'' situaciji, koja ne trpi odlaganje  i totalno je nebitno kakav je zakon, jer je u svakom slučaju bitniji ljudski život.
Zakon je rigidan, a tumačenje u skladu sa tim.

Moj ''doprinos'' takvom rigidnom tumačenju bi bio sledeći:
Detaljnom analizom pomenutog zakona došao sam do sledećih zaključaka :

1.Zakon ne prati trendove normalnih demokratija
To praktično znači da se favorizuje formiranje stranaka koje bi egzistirale jedno nerazumno kratko vreme na političkoj sceni, a svetski trendovi su ukrupnjavanje političke scene.Izborne liste biće pretrpane brojnim imenima podnosioca-kandidata koji status dobijaju ako budu pred RIK-om uspešno kvalifikovane.Za birače nastaje prava ''noćna mora''.Izlazak birača na birališta biće u najmanju ruku pod uticajem vertigioznog sindroma.Toliko listića, ....čista nesvestica, glavobolja, očaj..
2.Zakon ne pruža mogućnost kreativnom pristupu bilo kojoj političkoj aktivnosti
Odgovor na ovaj zaključak pokušaću da objasnim u ostatku teksta.
3.Zakon podstiče korupciju na indirektan način, a osnovni cilj mu je da se korupcija spreči
Zbog velikog iznosa sredstava namenjenog za tzv.''finansiranje troškova izborne kampanje''  pretenduje da stvori pregršt nus-pojava koje bi ugrozile normalnost u sprovođenju izbornih kampanja.
4.Zakon je negativno originalan, kao i niz drugih zakona koji su usvajani u Skupštini poslednjih godina
Terminologija i sam stil pisanja kao i pojedina zakonska rešenja su preterano originalna i predstavljaju polje za stvaranje pravnih praznina, a sve pod izgovorom da je to trebalo detaljno regulisati.
5.Podstiče inflaciju političkih partija
Suma namenjena predizbornim aktivnostima veoma je prijemčiva ljudima bez puno ideala i političke korektnosti . U današnje vreme, posebno ovih dana smo svedoci stvaranja novih stranaka, koje će same po sebi nestati po završetku izbornog ciklusa ili najviše protekom godinu dana po okončanju izbora.

Sada bih se pozabavio malo tim famoznim članom 14..Zapravo tu zabranu vidim kao sprečavanje razvoja tekstilne industrije.Moglo je i još  nešto od proizvodnje da se razvije..Zašto sprečiti formiranje proizvodnje odevnih predmeta i ''političke maloprodaje''? Ubacivanjem tog člana u Zakon(izričita zabrana) stvara se polje za razvoj korupcije i gomilanje stranaka.

Kada bi partije imale mogućnost da razviju proizvodnju, mrežu maloprodaja, on-line prodavnice desile bi se mnoge pozitivne stvari :

-to je prilika da članovi stranaka pomognu svoju ''omiljenu''partiju kupovinom proizvoda iz partijskog portfolia
-to bi bio i dokaz lojalnosti i slaganje sa politikom svojih lidera
-prilika za otvaranje shopp-ova širom Srbije
-način da se unapredi menadžment
-da stranački volonteri postanu zaposleni
-šansa mladim dizajnerima
-mogućnost iskazivanja dizajnerskih veština i šarma
-kontinuirano praćenje performansi rada
-izrada različitih strategija i planova  proizvodnje i prodaje
-šansa za edukacijom
-manja budžetska izdvajanja
-bolja kontrola prihoda i rashoda

Krajnju reč bi, kao i svugde po svetu dalo tržište, a samo od uspešnosti menadžmenta i pravih poslovnih odluka zavisio bi rezultat, a od tog rezultata i sam iznos raspoloživih sredstava za finansiranje troškova kampanje.

Pa samo da zamislimo situaciju da se održava ''Sajam političke opreme''!Ulaganje prodajnog napora i razvoj brendova, pomogli bi i biračima da se lakše odluče za koga da glasaju.Kada bi uvideli da neka stranka permanentno razvija svoje poslovanje, da su odevni predmeti lepi, kvalitetni, poželjni,...bio bi jasan signal da se u takve treba pouzdati.Kada su napravili sve to---onda bi dobro vodili i gradove, opštine i Republiku.Čak bi neka od stečenih znanja mogli da implementiraju i u sistem državne administracije.
A tek  tzv.''političko ko-brendiranje''!!!!!Podsticanje različitih koalicija motivisanih poslovnim konceptom isprepletanim ideološkim sličnostima.
Samo jaki bi opstali!

Na primeru USA, vidi se kako stvari funkcionišu:
Na sceni su 2 jake partije Republican party i Democratic party.Svaka od tih stranaka sa ponosom istče da su svi predmeti koji služe promotivnim ciljevima proizvedeni u Americi.Čak su ih proizvele stranke,a stalno su otvoreni i konkursi za nova radna mesta.Oni se hvale i da se iz godine u godinu prihod od prodaje povećava.Neki od tih biznisa su starije od čitavog našeg višestranačja.Postoje čak i tzv.''Politički direktorijumi'' u kojima je spisak firmi koje neposredno podržavaju jednu od 2 ponuđene opcije.

Republikanci GOP :
Šta oni to nude simpatizerima i članovima..
Kategorije

a)APPAREL 
t-shirt
casuals
headwear
outerwear




b)BUTTONS
america deserves better
proud conservativ
c)STICKERS
gop oval sticker
land of free
give me liberty
d)LIMITED EDITIONS
christmas ornament
Reagan stamp certificate
plush rnc holiday elephant


Demokrate:
Šta oni nude simpatizerima i članovima
Kategorije

a)CLOTHING
obama u hoodie
grey hoodie
sporty kids tee
yoga pants
women's long sleeve v neck
b)ACCESSORIES
knit hat
gold first lady pin
market tote bag
usa mag
c)SINGAGE
 bulk blue bumpers
 voices screen print
d)CLASSIC
grassroots movment cd

Sve bi moralo biti podređeno kupcima.Dizajn, kvalitet, izgled, politika reklamacija, razvoj sistema elektronske trgovine, plaćanja, ergonomija na vrhunskom nivou kod 'čvrstih' proizvoda, mogućnost zapošljavanja, formiranje klastera, edukativni seminari, razvoj tehnika prodaje, postprodajna podrška, izgradnja standarda..

Kolekcije proleće/leto, jesen/zima, rashladne vitrine, bedževi, sito štampa sa govorima omiljenih političara, kolekcije za decu, za kućne ljubimce, privesci za kola, držači za čaše, oprema za sport i rekreaciju, različiti kačketi,posteri,ženska garderoba, sve to i još mnogo toga po pristupačnim cenama, a proizvedeno u Srbiji!